Rusya Petrolünü Antarktika Üzerinden Çin’e Taşıyor

Rusya, buzullarda yaşanan erime sonucu acılan yeni ticaret yolları üzerinden ilk kez Arktik Denizi uzerinden petrolünü Çin’e yolluyor.

Bloomberg tarafından derlenen gemi takip verilerine göre, aralarında batı Rusya’daki Primorsk limanından 1,5 milyon varil Uranyum taşıyan iki petrol tankeri, Kuzey Kutbu Okyanusu üzerinden , Çin’e yol alıyor.
Bu şekilde Kuzey Kutbu’nu kullanan şirketler daha düşük yakıt faturalarından ve müşterilere daha hızlı teslimatlardan faydalanacaktır.

Fakat BM’in iklim değişikliği ve deniz ekosistemleri ile ilgilenen alt kuruluşlarında Kuzey Kutbu’nu nakliye amacıyla kullanılmasına muhalefet var. Bu gelişmelerle ilgili olarak deniz taşımacılığını denetleyen Uluslararası denizcilik organizasyonu, kutup bölgelerindeki itici gaz kullanımını düzenlemeyi düşünüyor.
Nike Inc. geçtiğimiz hafta şirketleri bölgeye sevkiyat yapmaktan kaçınmaya çağırdı. Bu çağrıya rağmen Gap A.Ş., H & M Group Inc. ve nakliye şirketleri CMA CGM SA ve Hapag-Lloyd AG. emtiaların akışını durdurmadı – özellikle Rusya’dan.
Bir STK araştırmacısı olan Arctic Enstitüsü’nün kurucusu Malta Humpert’e göre, petrolü yol boyunca taşımanın birçok tehlikesi var. Genelde petrol tankerlerinde kullanılan ağır akaryakıt yanmasından kaynaklanan emisyonların buzun erimesini hızlandırdığını söyledi.
Bir BM raporuna göre, Kuzey Kutbu denizi 1979’dan bu yana alanının% 40’ını kaybetti. Erime, yılın belirli zamanlarında iklim değişikliğinin etkilerini artıran kısır bir döngü yaratıyor, deniliyor.
Humpert, “Dünyadaki en tehlikeli kargo gemisi ham petrol olabilir” dedi.
Böyle bir taşımacılık bölgedeki buz erime oranının, kuzey denilen deniz yoluyla yaz aylarında daha yaygın hale gelmesine neden olur.

0 Paylaşımlar

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.